dissabte, 16 de març del 2019

Tomaquera sospitosa híbrida F2

Al planter hi ha una tomaquera de llavors de cherry petitíssim que vaig agafar d’una amanida. La planta no té l’aspecte d’una cherry. Consultant amb el meu amic Marcel, expert en agricultura del tomàquet de balcó, em va dir que podria ser, no és gens segur perquè hauria de tenir més plantes d’aquestes llavors i esperar a veure els futurs tomàquets, descendent d’un híbrid F1.
Pel que tinc entès els tomàquets híbrids provenen de dues varietats de tomaquera estables. Si es pol.linitzen entre elles s’obtenen uns tomàquets diferents amb característiques que teòricament són interessants. Aquests són els F1. La següent generació, que surt amb les llavors dels F1, s’anomena F2 i per combinació genètica fa que característiques dels tomàquets “avis” apareguin en aquesta generació.
Per això aquesta tomaquera provinent d’un cherry mini em fa sospitar que es tracta d’una F2.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada